Dorko
A Dorko története 1920-ban indul útjára. Úgy vette kezdetét, hogy a Dorogi gumigyár elkezdte gyártani az akkoriban luxuscikknek tekinthető cipőt. Magát a cipőt magyar nemzetiségű szakemberek tervei alapján kezdték el gyártani, a külföldi technológia segítségével. A név is inenn ered ,,dorgo" vagyis ,,dorogi". Jóval később a hetvenes évek körül a köznyelv már csak ,,dorkó"-nak hívta a vászonból készült tornacipőt. Miután a márka kezdett feledésbe merülni, 2003-ban pár lelkes fiatal fantáziát látott benne és elkezdtek a márka felélesztésén dolgozni.
A dorko logóját Graphasel Design Studio csapata készítette el, a kivitelezésben pedig segítségül hívták Széki Andrást és Tiszai Szilárdot. Ők tervezték meg az első kollekciót. Egészen a kezdetektől magyar művészekkel működtek együtt, egyik fő céljuk volt, hogy összefonják a művészetet a divattal. A Dorko megpróbálta azt a célt kitűzni magaelé, hogy a fiatalok figyelmét felhívja a kevésbé ismert problémákra. Példának vehetjük itt a környezetvédelmet, a nőkkel kapcsolatos gazdasági és vagy társadalmi egyenlőtlenségeket, a vakvezetésre kiképzett kutyák kiképzését.
Az elmúlt években bebizonyosodott, hogy nagyon is szükség van egy magyar sportmárkára. A Dorko pedig megmutatta és be is bizonyította hogy helye van ezen a piacon. Ezt többek között az is alátámasztja, hogy nagyköveteik között olyan embereket is találunk mint például: Bercsényi Balázs (tetoválóművész), Marsalkó Dávid (zenész), Szivák Zsolt (zenész), Deniz (rapper).
A Dorko márkájú termékek jól ki vannak alakítva, kényelmesek, sportosak és nem utolsó sorban menő dizájnnal rendelkeznek. Mindent öszefoglalva egy street style, eléggé innovatív márkáról van szó, ami nem fél a merész kivitelezéstől. Mostanra már több ezer termék megtalálható nálunk, a webshopunkon. Gyertek és lessétek meg őket ti is!